כיצד תזכו באמון הדיירים ביזום פרוייקט תמ"א?

עסקת תמ"א 38 איננה רק עסקה מסחרית, יש לקרוא בין השורות כדי לזכות במכרז. קבלו כמה טיפים מעו"ד רווית סיני, המומחית בתחום.
יזמים רבים העוסקים בפרוייקטים של תמ"א 38 דואגים להקדיש זמן ומשאבים רבים לפרטים הטכנים של הפרוייקט ולא תמיד זוכרים להקדיש את תשומת הלב הנכונה לגורם החשוב ביותר בהצלחת העסקה- הדיירים.

"בלי הדיירים אין עסקה" אומרת עו"ד רווית סיני המתמחה בתכניות תמ"א.
עו"ד רווית סיני. ומייצגת מעל ל-60 פרוייקטים. "ישנם לא מעט מתחרים על כל פרוייקט תמ"א שעתיד להיבנות ומי שמכריע בסופו של דבר בעניין- אלו הם הדיירים עצמם, לכן מערכת יחסים טובה עם הדיירים היא המפתח להצלחה".

קבלו כמה טיפים לזכייה במכרז:


– הגיעו מוכנים, אל תתפסו עם המכנסיים למטה: למדו היטב את פרטי הפרוייקט לפני שתפגשו עם הדיירים. אל תוציאו נייר שבלוני,  אלא התאימו אותו לנתונים של הפרוייקט הספציפי שאליו ניגשים. נתחו את  עיקרי הזכויות בפרוייקט- כמה מטרים אפשר לבנות בבניין? האם אפשר להכניס  ממ"דים? כמה חניות אפשר לבנות? במידה שהדיירים יתחילו לשאול שאלות ואתם  לא תדעו את התשובות, תתפסו כמועמדים לא רציניים.
– אמינות אמינות אמינות: רשימת  פרוייקטים קודמים שביצעתם תוכל להוות רקע לאמינות. אם אתם נותנים רשימה של  בניינים שהיו בתחום אחריותכם, קחו בחשבון שהדיירים יכולים לעשות בדיקה.  אם יתגלה שרק ביצעתם טיח לפרוייקט, אתם תתפסו כלא אמינים במקרה הטוב,  ושקרנים במקרה הרע.

– התנהלו בשקיפות: התנהלו בצורה  אחידה ושקופה עם כל דיירי הבניין. אל תתנו יד לסחטנות, אל תבטיחו יותר לאחד הדיירים, הדברים האלו תמיד מתגלים בסופו של דבר ומעוררים מלחמות עולם.

– התייחסו בכבוד ובסבלנות לדיירים: יחס מזלזל לדייר, גם אם חל באופן חד פעמי ברגע של משבר, יכול להפיל פרוייקט, וכבר היו דברים מעולם.

– קראו בין השורות: עסקת תמ"א היא לא רק עסקה מסחרית, היא גם עסקה פסיכולוגית. כישורים חברתיים אינם מותרות  בפרוייקטים מסוג זה, הצטיידו במנת סבלנות גדולה במיוחד.

– היו מוסריים: אל תתקדמו בכל מחיר. אם  יש דיירת מאוד מבוגרת בפרוייקט שלא מעוניינת לעזוב את דירתה, עזבו את  הפרוייקט גם אם הוא מאוד רווחי. יש בניינים שלא מעוניינים בעסקאות תמ"א, אל תבזבו את זמנכם במלחמות מיותרות.

עו"ד רווית סיני מתמחה בעסקאות תמ"א 38

רוצים לקבל מידע בעולם הנדל"ן?

הירשמו לניוזלטר שלנו