סרבנות דיירים בתמ"א 38

סרבנות דיירים בתמ"א 38

גם כאשר לא נדרשת הסכמה גורפת לשיפוץ המבנה – מומלץ לקבל אותה כדי לחסוך עימותים ולמנוע מהיזם לברוח. כיצד? לא מביאים את היזם לאסיפת הדיירים הראשונה כדי שלא יחשדו שיש לכם אינטרס נסתר, משוחחים עם המתנגדים ומבהירים – רעידת אדמה זה עניין של זמן. פרק שלישי בסדרה
כל דייר שביקש לבצע פרויקט חיזוק במסגרת תמ"א 38, מכיר בוודאי את תופעת הדייר הסרבן. כמעט בכל בניין טיפוסי, קיים דייר אחד, לפחות, שמתנגד לחיזוק הבניין. לעיתים בגלל חוסר אימון בתמ"א 38 או חשדנות יתר בדייר המבקש ליזום, לעיתים בשל העובדה כי הוא לא מעוניין לשנות דבר ולעיתים במקרים חמורים יותר, הוא מעדיף לקבל עבור הסכמתו שווי בכסף או בהטבות אחרות מהיזם, יותר מכל דייר אחר בבניין. מדובר בתופעה פסולה שיש להוקיעה בהקדם, הואיל ואותו דייר סרבן מונע למעשה משאר דיירי הבניין מיגון ראוי ונדרש מפני רעידות אדמה וכן מונע משאר הדיירים להעלות משמעותית את ערך הבניין והדירה.
כמעט כי מי שביקש לחזק את הבניין במסגרת תמ"א 38, מכיר את תופעת הדייר הסרבן: זה שמתנגד בגלל חשדנות יתר, או בגלל שהוא רוצה לקבל יותר מאחרים. מה אפשר לעשות, ובמה יכול לסייע המפקח על הבתים המשותפים? מדריך.
עד היום, די היה בדייר אחד שייסרב להריסת בניין ובנייתו מחדש, במסגרת תיקון 2 לתמ"א 38 – כדי לטרפד את המהלך כולו. אבל המחוקקים סיפקו לדיירים כלים להלחם בתופעה. יש לכם שאלות בנושא? עו"ד רוית סיני תתארח היום בפורום, ותספק תשובות. המחוקק והרשויות, מעדיפות לאשר פרויקטים במסגרת תיקון 2 לתמ"א 38, שמאפשר להרוס את הבניין ולבנות אחד חדש תחתיו, הואיל ובניין חדש עדיף משיטת החיזוק המהווה טלאי על טלאי.
מי מאיתנו אינו רוצה לנצל את זכויות הבנייה במסגרת תמ"א 38 ולהרוויח דירה חדשה על חשבון היזם? רוית סיני וכולדר ביקרה באסיפת דיירים בבניין מגורים ברמת גן – וחזרה עם תובנות מי מאיתנו אינו רוצה לנצל את זכויות הבנייה במסגרת תמ"א 38, ולהרוויח דירה חדשה שעומדת בתקן רעידות האדמה? לקבל דירה שכוללת ממ"ד, מרפסת שמש, חניה תת-קרקעית ומעלית – וכל זאת על חשבון היזם?
פרויקטים רבים לחיזוק מבנים לא מצליחים לקרום עור וגידים, בעיקר בשל חוסר כדאיות כלכלית או עקב הקושי בהשגת הסכמת הדיירים. בדקנו איך אפשר להאיץ את אישור הפרויקט

פרויקט תמ"א 38 נועד לעודד בעלי דירות בבניינים משותפים למגן אותם מפני רעידות אדמה. אך במקרים רבים, עד שמגיעים להסכמה מלאה באשר ליזם שיוציא לפועל את הפרויקט – עלולים לפרוץ לא מעט ויכוחים בין בעלי הדירות. איך מיישבים אותם?

רוצים לקבל מידע בעולם הנדל"ן?

הירשמו לניוזלטר שלנו