על הבעיות והסיכונים שיש לדיירים מול יזמים:

על הבעיות והסיכונים שיש לדיירים מול יזמים:

"במספר בניינים בהרצליה, ועדי הבתים היו בטוחים שסגרו את עסקת חלומותיהם: שיפוץ יסודי, חיזוק והגנה מרעש אדמה, הוספת מעלית וגם הוספת ממ"ד ומרפסת לכל דירה – ללא כל עלות.
מה רבה הייתה הפתעתם כשזומנו לישיבה עם אדם שאותו לא פגשו מעולם, ואשר הציג עצמו כקבלן המבצע. כשהוא התחיל לעבור על המפרט הטכני של השיפוץ המתוכנן, גילו נציגי הוועדים כי אין כל קשר בינו לבין מה שסוכם. "אין היתר לביצוע הסעיף הזה", "התוספת הזו דורשת תשלום" – אלה היו חלק מהתשובות שקיבלו כששאלו מה קרה לכל ההבטחות והסיכומים. התברר שסעיף קטן וחבוי בחוזה שעליו החתים אותם היזם, מאפשר לו לסגת מחלק מההתחייבויות."

"ברעננה התקשרו דיירים עם יזם תמ"א 38 שהתחיל בביצוע, תוך שהוא שוכר את שירותיו של קבלן ביצוע. יום אחד הוא נעלם והשאיר את הדיירים תקועים עם קבלן שאינו חייב להם דבר. הם נאלצו לפנות לבית המשפט, ובינתיים הם גרים באתר בנייה."

"התחום מושך אליו אנשים מכל התחומים שמנסים ליהנות מהרווחים הנגישים: מתווכים, שיפוצניקים, יזמים מתחילים, וכל מי שמריח את הקופה".

"..ישנם יזמים שניסו למכור לדיירים פרויקטים מבלי שבדקו היבטים כמו גגות רעפים (אם יש גג רעפים בבניין, חייבים לפנות את הדיירים בדירות העליונות כדי לבנות), אפשרות להכניס מעלית לתוך חדר המדרגות, אפשרות להתקין חניות, אפשרות לבנות ללא חריגה מקווי הבניין…"

"…רק כאשר היזם מכניס לתמונה אדריכל שמכין תכנון ראשוני אחרי שבדק את התוכניות הקיימות בעירייה, רק אז אפשר להתייחס בצורה רצינית להבטחות..".

"פרויקטים של תמ"א 38, נכון להיום, מתקשים לקבל מימון בנקאי, כי זכויות הבנייה לא ניתנות לשעבוד לטובת הבנק. אחד הפתרונות שמציעים יזמים הוא משכון הדירות של הדיירים. בשכונה מרכזית בראשון לציון הסתבר לדייר, בעיצומה של בניית התוספת על פי תמ"א 38, שדירתו מושכנה על ידי היזם. כאשר רצה למכור אותה נתקל בקושי עצום. לעתים יש בעיות ביטוחיות. בפרויקט בתל אביב נפגע בניין כתוצאה מעבודות השיפוץ והיה צורך לפנות את הדיירים. התברר שהיזם לא דאג לכך שפוליסת הביטוח תכסה את הסיכון הזה."

(הקטעים נלקחו מכתבה שפורסמה ב4.8.11 מאת עופר פטסבורג בידיעות נדלן.)

את כל הסיכונים האלו ניתן למנוע בעזרת ייעוץ מקצועי מהימן ואמין

רוצים לקבל מידע בעולם הנדל"ן?

הירשמו לניוזלטר שלנו